Samlade energi för att ringa till banken. Mitt "transaction pw" som man ska använda när det är dags för att göra on-line betalningar är utspärrat. "Contact your bank" står det. Jag andas in och sen andas jag ut. Slår numret, anger mitt kundnr, kommer fram direkt och får prata med en kille. Detta kommer att gå enkelt och smidigt tänker jag, vi verkar förstå varandra. Får en massa frågor om när jag är född, vad min mamma hette som ogift och sen vilket nr som står på mitt betalkort. Börjar ana oråd. Hämtar kortet, läser upp numret. Väntar.
"Sorry ma'am, ditt kort är inte kopplat till ditt konto på rätt sätt." Fast det ska ju inte spela någon roll hur kortet är kopplat för att kunna göra internetbetalningar, tyckte jag. "Hmmm, hold on", säger killen. Lyssnar på en röst som berättar hur fantastisk Deustche (som nu för övrigt heter jävla i mellannamn) bank är och hur serviceminded de är och hur de tar hand om oss krävande kunder på ett alldeles lysande sätt. Killen kommer tillbaka. Ber mig att upprepa de fyra sista siffrorna igen. Sen blir det "hold on, mam". Igen. Härliga Deutsche jävla bank rösten, fortsätter. Så håller vi på några gånger killen och jag.
Jag ger honom mitt kundnr igen, mitt betalkortnr, igen, han sätter mig på "hold" och jag funderar i mitt stilla sinne hur lång tid det kan ta. Det fick jag reda på. Det tog 30 min för att få reda på att det kommer att ta 4(!) bankdagar (de har dessutom ledigt imorgon för då här det bank holiday för säkerhets skull) att koppla mitt kort som de registrerat fel. Sen därefter kan jag ringa och be dem ta bort spärren. Någonstans här kände fru Callin hur vreden brev påskruvad en liten aning till. Jag frågar hur det kan ta 4 dagar och hur jag ska kunna veta när de har behagat registrera klart så jag vet när jag ska ringa. Hmm, säger killen, alltså jag registrerar detta som prioritet och då tar det nog inte 4 bankdagar. Nu blev det helt plötskligt solklart! Hör mig själv vråla i luren, hur det kan komma sig att jag ska behöva vänta så länge för att de har gjort fel. "I am so sorry ma'am" säger killen. "Don't be sorry säger jag, lös problemet!". Och då bröts samtalet. Jag går och lägger mig nu. (detta blogginlägg skrevs när jag satt och väntade). Ny dag imorgon och nya möjligheter! Over and out.
"Sorry ma'am, ditt kort är inte kopplat till ditt konto på rätt sätt." Fast det ska ju inte spela någon roll hur kortet är kopplat för att kunna göra internetbetalningar, tyckte jag. "Hmmm, hold on", säger killen. Lyssnar på en röst som berättar hur fantastisk Deustche (som nu för övrigt heter jävla i mellannamn) bank är och hur serviceminded de är och hur de tar hand om oss krävande kunder på ett alldeles lysande sätt. Killen kommer tillbaka. Ber mig att upprepa de fyra sista siffrorna igen. Sen blir det "hold on, mam". Igen. Härliga Deutsche jävla bank rösten, fortsätter. Så håller vi på några gånger killen och jag.
Jag ger honom mitt kundnr igen, mitt betalkortnr, igen, han sätter mig på "hold" och jag funderar i mitt stilla sinne hur lång tid det kan ta. Det fick jag reda på. Det tog 30 min för att få reda på att det kommer att ta 4(!) bankdagar (de har dessutom ledigt imorgon för då här det bank holiday för säkerhets skull) att koppla mitt kort som de registrerat fel. Sen därefter kan jag ringa och be dem ta bort spärren. Någonstans här kände fru Callin hur vreden brev påskruvad en liten aning till. Jag frågar hur det kan ta 4 dagar och hur jag ska kunna veta när de har behagat registrera klart så jag vet när jag ska ringa. Hmm, säger killen, alltså jag registrerar detta som prioritet och då tar det nog inte 4 bankdagar. Nu blev det helt plötskligt solklart! Hör mig själv vråla i luren, hur det kan komma sig att jag ska behöva vänta så länge för att de har gjort fel. "I am so sorry ma'am" säger killen. "Don't be sorry säger jag, lös problemet!". Och då bröts samtalet. Jag går och lägger mig nu. (detta blogginlägg skrevs när jag satt och väntade). Ny dag imorgon och nya möjligheter! Over and out.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar